مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 دی 1401 ساعت 19:502023-01-03سياسي

نماز؛ تقابل جلوه اللهی و جلوه نفاق


تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه سلام الله علیها در هفتمین اجلاس استانی نماز به سخنرانی پرداخت.

- آیت الله سعیدی، سه شنبه سیزدهم دی ماه در هفتمین اجلاس استانی نماز که در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد، ضمن گرامیداشت مقام والای آیت الله مصباح یزدی و شهید حاج قاسم سلیمانی در حفاظت از مکتب اسلامی و حریم ولایت گفت: نماز از لحاظ ماهیت یکی است اما با توجه به اقتضائات زمانی متفاوت می شود، گاهی نماز برای تجلیل از مومنین یا گاهی برائت از دشمنان است.

وی افزود: نماز موضع انسان را مشخص می کند مانند نماز حاج قاسم که در خط مقدم مبارزه با دشمنان به نماز می ایستاد و همچنین آیت الله مصباح یزدی نیز سالیان دراز قبل از خطبه های نماز جمعه تهران به شبهات و حجمه های خطوط انحرافی پاسخ میگفت و ناملایمت هایی که حتی از طرف برخی از خواص مطرح می شد را تحمل میکرد و رضای خدا را مد نظر قرار میداد.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه سلام الله علیها تصریح کرد: در نماز دو موضوع باید مد نظر قرار گیرد؛ اول هویت و اصالت نماز، دوم اقتضائات زمانه مانند نماز ائمه ی معصومین علیهما سلام که هر دو موضوع در سیره ی ایشان قابل مشاهده است.

امام جمعه قم همچنین برگزاری این همایش در دانشگاه قم و تبلیغ و ترویج این فریضه الهی را، مساوی با اقامه نماز دانست و معتقد بود برگزار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نماز؛ تقابل جلوه اللهی و جلوه نفاق

نماز؛ تقابل جلوه اللهی و جلوه نفاق