مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 دی 1401 ساعت 16:402023-01-03بين الملل

واکنش «ذبیح الله مجاهد» به اظهارات اخیر مقام های پاکستانی


سخنگوی دولت موقت طالبان در افغانستان امروز در بیانیه ای اعلام کرد: طالبان تلاش می کند تا از خاک افغانستان ضدپاکستان و کشورهای دیگر استفاده نشود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد سخنگوی دولت موقت طالبان در افغانستان امروز سه شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که اظهارات نادرست مقام های پاکستانی قابل تاسف بوده و این گروه خواهان روابط حسنه با همه کشورهای همسایه از قبیل پاکستان است.

در بیانیه صادرهع از سوی سخنگوی دولت موقت طالبان در افغانستان اضافه شده است: طالبان تلاش می کند تا از خاک افغانستان ضدپاکستان و کشورهای دیگر استفاده نشود.

امیرخان متقی وزیر خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان نیز در همین ارتباط پیشتر در سخنانی اعلام کرد که تنش ها در امتداد خط مرزی دیورند میان این کشور با پاکستان به نفع احدی نیست.

وزیر خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان در این باره گفت: تنش ها در امتداد خط دیورند به نفع احدی نیست و پاکستان باید با افغانستان تعامل متقابل داشته باشد.

به همسایه نزدیک خود هشدار می دهیم که در امتداد خط (دیورند) تنش به نفع هیچکس نیست.

این مقام طالبان همچنین خطاب به جهانیان گفت که فشار جواب نمی دهد و برای حل مشکلات، جهان را به تفاهم با گروه طالبان فرا می خواند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش «ذبیح الله مجاهد» به اظهارات اخیر مقام های پاکستانی

واکنش «ذبیح الله مجاهد» به اظهارات اخیر مقام های پاکستانی