مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 دی 1401 ساعت 12:302023-01-03پزشكي

«سرایت پذیری» مهمترین مشخصه سویه جدید کروناست


رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: سرایت پذیری و ایمن گریزی بسیار بالا از مهمترین مشخصه های سویه های جدید است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، علیرضا ناجی،رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به شیوع کووید 19 در ایران، اظهار کرد: تنوع در سویه های کرونا بسیار زیاد است اما در این بین دو سویه BQ,1 و XBBشایع تر است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه در هر دوی این زیرشاخه ها تغییرات بسیار زیادی ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: سرایت پذیری و ایمن گریزی بسیار بالا( چه به واسطه عفونت با سایر گونه ها و یا توسط آنتی بادی های ناشی از واکسن) از مهمترین مشخصه های سویه های جدید است.

ناجی با تاکید بر اینکه باید بدانیم که خیزش موج های کرونا لزوما با واریانت های جدید مرتبط نیست، اظهار کرد: معمولا موج های جدید با کاهش ایمنی بدن نسبت کووید رخ می دهد.

وی با بیان اینکه در اکثر نقاط دنیا زیرشاخه های BQ,1.

1، BQ,1 با شیوع بیشتر و XBB با شیوع کمتر در حال گردش است، توضیح داد: این سویه های جدید سرایت پذیری بسیار بالایی دارند و به نظر می رسد که آنتی بادی های مونوکلونال را بی اثر می کنند(این آنتی بادی ها در کمک به محافظت از افراد دارای سیستم ضعیف در برابر کرونا مهم است).


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«سرایت پذیری» مهمترین مشخصه سویه جدید کروناست

«سرایت پذیری» مهمترین مشخصه سویه جدید کروناست