مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 دی 1401 ساعت 10:402023-01-03اقتصادي

ثبت 604 هزار ملک دولتی در سادا/ سازمان ملی زمین همکاری نمی کند


مدیرکل مدیریت اموال و دارایی های دولت وزارت اقتصاد از ثبت 604 هزار ملک دولتی در سامانه سادا خبر داد و گفت: سازمان ملی زمین و مسکن بیش از 500 هزار زمین دارد که در این سامانه ثبت نکرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، فاطمه دادگر در یک برنامه تلویزیونی در خصوص سامانه سادا که بر اساس قانون جهش تولید مسکن در اختیار وزارت اقتصاد قرار دارد، اظهار کرد: از ابتدای دهه 60 قانون مقرر کرد که هر آنچه زمین در محدوده حریم شهرها قرار گرفته است، باید سند آن توسط سازمان ملی زمین و مسکن، به نام دولت زده شود و در 40 سال اخیر سند تمام زمین ها به نام دولت اخذ شده است.

مدیرکل مدیریت اموال و دارایی های دولت وزارت امور اقتصادی و دارایی افزود: در سامانه سادا (سامانه اموال و دارایی های دولت)، هر دستگاهی هر تعداد ملک و زمین به هر عنوانی که دارد باید ثبت کند؛ این یک سامانه حاکمیتی است و وزارت اقتصاد به عنوان امین اموال، این سامانه را در اختیار دارد.

دادگر عنوان کرد: خود سازمان ملی زمین و مسکن، تا الان با این سامانه و وزارت اقتصاد همکاری نکرده است و اطلاعات خود را افشا نمی کند.

وی با اشاره به ثبت املاک دستگاه ها بر اساس خود اظهاری در این سامانه گفت: به طور کلی طبق آخرین آمار 604 هزار ملک تاکنون در سامانه سادا ثبت شده است که البته هیچ دستگاهی زمین ها و املاک خود را به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت 604 هزار ملک دولتی در سادا/ سازمان ملی زمین همکاری نمی کند

ثبت 604 هزار ملک دولتی در سادا/ سازمان ملی زمین همکاری نمی کند