مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 دی 1401 ساعت 10:302023-01-03سياسي

منظومه فکری و سلوک معنوی سردار شهید سلیمانی تبیین سود


عضو هیئت علمی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، گفت: رسالت اصلی دانشگاهیان در خصوص شهادت سردار سلیمانی هم چون سایر شخصیت ها و قهرمانان ملی و اسطوره ای کشورمان در عصر حاضر، - "تولید محتوا" و تبیین منظومه فکری و سلوک معنوی شهید سلیمانی است.

دکتر سعید گراوند، در گفت وگو با ایسنا، در خصوص ویژگی های عرفانی شهید سلیمانی، اظهار کرد: شهید سلیمانی دارای منظومه فکری متعدد و ابعاد شخصیتی و معرفتی متنوعی بوده و ایشان به عنوان یکی از مجاهدان اهل سلوک و برادران اهل طریقت، سالک مجاهدی است که حیات معنوی و اندیشه های بلندی داشته است.

وی افزود: یکی از ابعاد شخصیتی و معرفتی سردار دل ها با توجه به تفحصی که در وصیت نامه و مستندات صوتی ایشان دیده می شود، داشتن انگیزه و جهت مقدس است.

به این معنا که تنها انگیزه و دغدغه این فرمانده سپاه، عشق به توحید و قرب حق تعالی است و ایشان به هیچ وجه به مسائل دنیوی و مقاماتی که در اطراف خود وجود داشت توجهی نداشته و تنها با خدای خود معامله کرده بود.

وی با اشاره به بخشی از وصیتنامه شهید سلیمانی، گفت: عشق به خدا و توحید را می توان در این بخش از وصیت نامه ایشان مشاهده کرد که آمده است: خالق من!، محبوب من!، عشق من که پیوسته از تو خواستم سراسر وجودم را مملو از عشق به خودت کنی، مرا در فراق خود بسوزان و بمیران.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منظومه فکری و سلوک معنوی سردار شهید سلیمانی تبیین سود

منظومه فکری و سلوک معنوی سردار شهید سلیمانی تبیین سود