مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 دی 1401 ساعت 10:152023-01-03اجتماعي

ورود سامانه بارشی قوی در پایان هفته به ایلام


رییس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام از ورود سامانه قوی در اواخر هفته جاری به استان ایلام خبر داد.

- مجتبی میهن پرست در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه سامانه قوی بارشی از اواسط روز چهارشنبه هفته جاری وارد استان می شود، گفت: عمده بارش ها در طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه خواهد بود و در طول روز جمعه نیز با توجه به وجود رطوبت در هوا بارش ها به صورت پراکنده و تضعیف شده است.

وی افزود: بارش باران، رگبار، رعد و برق، مه آلودگی در گردنه ها و نواحی پست، وزش باد، احتمال بارش تگرگ در نقاط مستعد و بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر از جمله پیامدهای جوی این سیستم خواهد بود.

میهن پرست ادامه داد: مدت فعالیت سامانه دمای روزانه افت محسوس و بعد از عبور موج بارشی دمای شبانه و صبحگاهی کاهش پیدا می کند و یخبندان صبحگاهی تشکیل می شود.

رییس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام با بیان اینکه آبگرفتگی مسیل ها و معابر، طغیان رودخانه ها و لغزندگی مسیرها از پیامدهای فعالیت این سامانه بارشی خواهد بود، اضافه کرد: مردم از حضور در حریم رودخانه ها و مسیل ها، صعود به ارتفاعات و تردد غیر ضروری اجتناب و رانندگان هنگام عبور از جاده های کوهستانی و گردنه ها با توجه به لغزندگی و مه آلودگی طول مسیر با احتیاط و همراه داشتن تجهیزات ایمنی رانندگی کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود سامانه بارشی قوی در پایان هفته به ایلام

ورود سامانه بارشی قوی در پایان هفته به ایلام