مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 دی 1401 ساعت 10:102023-01-03بين الملل

تالاب شادگان در آی.سی.یو / هور دورق در محاصره صنایع آبَر


در حالی که آبزیان در تالاب شادگان در اثر پساب رنگ به رنگ شده صنایع از بین رفته اند و حق آبه تالاب تامین نمی شود اما نماینده مردم شادگان معتقد است: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، در حالی که نام تالاب شادگان در فهرست قرمز تالاب هایِ در معرض خطر نابودی و خروج از کنوانسیون تالاب ها (کنوانسیون رامسر) قرار دارد، احداث صنایع در حریم و محدوده تالاب شادگان به عنوان صنایع آب بر  در آینده ای نه چندان دور قطعاً فجایع زیست محیطی جبران ناپذیری را در منطقه  به دنبال خواهد گذاشت و آثار منفی و مخربی بر زندگی و سلامت شهروندان شادگانی می گذارند.

این در حالی است که سالهاست خشکسالی، عدم تامین حقابه مورد نیاز  و ورود گونه های غیربومی، تنوع زیستی نه تنها تالاب شادگان بلکه کل تالاب های خوزستان را تهدید می کند.

با وجود اینکه ادعا می شود، منابع تامین آب برای تالاب شادگان، رودخانه مارون، زهاب های نیشکر و کانال انتقال آب از رودخانه کارون است اما درصد بالایی از منابع آبی تالاب توسط زهاب های نیشکر تامین می شود اما بخش بزرگی از تالاب خشک شده است.

  70 درصد تالاب شادگان  آبگیری شد اگر چه در بارندگی های اخیری که در استان رخ داد رحیم مجدمی رییس اداره حفاظت محیط زیست شادگان اعلام کرد:  حجم آب تالاب شادگان مناسب و بارندگی اخیر 70 درصد از تالاب بین المللی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تالاب شادگان در آی.سی.یو / هور دورق در محاصره صنایع آبَر

تالاب شادگان در آی.سی.یو / هور دورق در محاصره صنایع آبَر