مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 دی 1401 ساعت 10:052023-01-03اجتماعي

بافت تاریخی گرگان در چنگ بی تدبیری/ مدیریت شهری برنامه ندارد


با وجود آنکه بافت تاریخی گرگان به عنوان نخستین بافت تاریخی کشور در فهرست آثار ملی ثبت شده است اما بی توجهی متولیان باعث شده که این ظرفیت باارزش آن طور که شایسته است احیا و معرفی نشود.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها- نجمه جهانتیغ: بافت تاریخی گرگان دارای ویژگی ها و مشخصه هایی است که آن را از سایر قسمت های شهر متمایز می کند و به نوعی هویت شهر محسوب می شود.

این بافت به عنوان سومین بافت باارزش و دارای سبک معماری پس از اصفهان و یزد بوده که مساحت آن 156 هکتار است و ثبت این اثر به عنوان نخستین بافت تاریخی کشور در فهرست آثار ملی در سال 1310 نشان از اهمیت این منطقه ارزشمند است.

حفظ، مرمت و احیا این نقطه از شهر و انتقال آن به آیندگان وظیفه ای است که دستگاه های متولی و همچنین مردم بر عهده دارند اما علی رغم انجام برخی اقدامات مقطعی در سال های اخیر، متأسفانه عزمی از سوی مسئولان در راستای احیای این منطقه نمی بینیم.

اقدامات انجام شده شایسته این شهر تاریخی نیست و باید احیا این نقطه از شهر با سرعت بیشتری انجام شود.

اجرای زیرساخت 210 میلیارد ریال اعتبار می خواهد طرح حفاظت و ساماندهی شهر تاریخی استرآباد (گرگان) و ضوابط اختصاصی آن در اردیبهشت ماه سال جاری توسط علی دارابی، قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور به استاندار گلستان ابلاغ شد که کلیات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بافت تاریخی گرگان در چنگ بی تدبیری/ مدیریت شهری برنامه ندارد

بافت تاریخی گرگان در چنگ بی تدبیری/ مدیریت شهری برنامه ندارد