مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 دی 1401 ساعت 08:352023-01-03فرهنگي

سفرنامه ها و منابع شناخت از ایران و افغانستان


سفرنامه نویسی افغانستان توسط دوستان ایرانی در سال های اخیر به اوج خود رسید و ما شاهد دست کم ده تا دوازده اثر خوب از جمله «از جانستان تا کابلستان» رضا امیر خانی بوده ایم.

- سفرنامه نویسی افغانستان توسط دوستان ایرانی در سال های اخیر به اوج خود رسید و ما شاهد دست کم ده تا دوازده اثر خوب از جمله از جانستان تا کابلستان رضا امیر خانی بوده ایم.

خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و ادب: خلیل الله افضلی، استاد زبان و ادبیات فارسی و از پژوهشگران پرکار در حوزه تاریخ، فرهنگ و ادبیات هرات و صاحب آثاری چون چریک های سر برهنه و سال های سرخ هری یادداشتی درباره یک کتاب تازه منتشر شده در تهران نوشته که برای انتشار در اختیار مهر قرار گرفته است.

مشروح این یادداشت را در ادامه می خوانیم؛ دوست گرامی جناب داوود عرفان از مشتاقان و پژوهشگران فرهنگ و ادب این سرزمین (افغانستان) به ویژه هرات تاریخی است.

سفرنامه از هری رود تا زاینده رود از خامه این نویسنده جوان به تازگی از سوی انتشارات عرفان در تهران به دست نشر سپرده شده است.

با آن که سفرنامه نویسی در ادب ما پیشینه درازی از روزگار حکیم ناصر خسرو قبادیانی تا به امروز دارد و آثار فراوانی در این گونه ادبی پدید آمده است اما همچنان تأثیرات و جذابیت های خود را داشته و علاقه مندان و مخاطبان فراوان دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفرنامه ها و منابع شناخت از ایران و افغانستان

سفرنامه ها و منابع شناخت از ایران و افغانستان