مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 دی 1401 ساعت 08:252023-01-03اجتماعي

450 کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور زیر بارترافیکی رفت


سرپرست اداره نگهداری از راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: تاکنون بیش از 450 کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور زیر بارترافیکی رفته است.

- خسرو فردوس نیا در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه گذرگاه بین المللی غرب کشور در 10 جبهه کاری بزرگراه های ارومیه - مهاباد، میاندوآب - بوکان، قطعه چهار و پنج بزرگراه سلماس - خوی و سه راهی ایواوغلی به سمت گیت منطقه آزاد ماکو در دست احداث است، افزود: یک سوم طول این کریدور در آذربایجان غربی واقع شده که هم اکنون بیش از 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: از 540 کیلومتر کریدور بزرگراهی غرب کشور در استان، تاکنون بیش از 450 کیلومتر آن زیر بار ترافیکی رفته است که تردد 11 درصد از ترانزیت کل کشور از این مسیر انجام می گیرد.

فرودس نیا با بیان اینکه کریدور بزرگراهی غرب کشور، پایانه مرزی بازرگان در استان آذربایجان غربی را به بندر امام خمینی (ره) در استان خوزستان متصل می کند، گفت: بهره برداری از این کریدور، جهشی در مسیر ترانزیتی کشور است که ایمن سازی این مسیر و لزوم حذف و اصلاح نقاط حادثه خیز در محورهای مواصلاتی آن در استان جهت ایمنی تردد و کاهش سوانح جاده ای جزو رسالت های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی بوده و تا کنون اقدامات متعددی در حوزه نگهداری راه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

450 کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور زیر بارترافیکی رفت

450 کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور زیر بارترافیکی رفت