مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 دی 1401 ساعت 15:202023-01-02فرهنگي

حقوق قانونی مردم در حریم آثار تاریخی کرمانشاه لحاظ می شود


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه گفت: حقوق قانونی مردم در حریم آثار تاریخی کرمانشاه لحاظ می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدرضا سهیلی ظهر دوشنبه در جلسه تعیین حریم آثار تاریخی استان کرمانشاه، اظهار کرد: مردم صاحب اصلی آثار تاریخی و فرهنگی هستند و اگر حقوق قانونی و مالکانه آن ها به درستی لحاظ شود و از قبل آثار تاریخی منافع اقتصادی برای آنها تأمین شود، بهترین حافظان آثار هستند.

وی در ادامه جلسه که با محوریت تعیین حریم طاق بستان برگزار شد، افزود: رعایت قوانین و قواعد حرایم آثار تاریخی با تکیه بر تسهیل و حل مشکل املاک مردم در حرایم میراث فرهنگی باید با بهترین روش در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه تصریح کرد: مصالح و منافع آثار تاریخی ما بسیار فراتر از طرح های تفصیلی از پیش تعیین شده است و باید خود ما در این جلسات هدف گذاری ها را انجام و بر اساس آن اقدام کنیم.

سهیلی تاکید کرد: باید این کار به صورت کاملاً کارشناسی شده انجام شود تا ضوابط و قوانین حفظ این آثار با ارزش و بی بدیل رعایت شود.

وی گفت: بهترین راه کار برای حفظ آثار را کارشناسان شاغل در اداره کل می توانند ارائه کنند و باید به گونه ای عمل شود تا تدوین هرگونه طرح و قانونی توسط سایر نهادها با رعایت اصول و ضوابط میرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حقوق قانونی مردم در حریم آثار تاریخی کرمانشاه لحاظ می شود

حقوق قانونی مردم در حریم آثار تاریخی کرمانشاه لحاظ می شود