مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 دی 1401 ساعت 15:002023-01-02فرهنگي

شعر در ایران با فقدان مرجعیت مواجه است


شاعران نمی دانند که طرف حساب آنها کیست و باز همین فقدان مرجع موجب شده تشکل ها و بنیادهای لازم شکل نگیرد و رغبت و انگیزه ای هم برای اقدام در بین شاعران بوجود نیاید، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مصطفی محدثی خراسانی، شاعر و ادیب سرشناس معاصر و صاحب آثاری چون هزار مرتبه خورشید در آستانه برگزاری هفدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر یادداشتی را به رشته تحریر درآورده است.

مشروح متن این یادداشت به این ترتیب است: هنر این پدیده ارجمند و تعریف ناپذیر خلقت، عطیه ای الهی است و به تعبیری دارای سری ناشناخته است و همین ویژگی آن نیز اساسی ترین سهم در بروز و ظهور هنر در جان هنرمند را بر عهده دارد و اگرچه سهم عمده ای از بالندگی و شکوفایی و به ثمر نشستن آن نیز مرهون تلاش هایی است که هنرمند در سیر و سلوک هنری خویش انجام می دهد، اما نمی توان برای عاملی دیگر نیز سهمی در این سیر و سلوک قائل نشد و آن عامل محیط و زمینه های مساعد و نامساعدی است که حواشی این سیر و سلوک را شکل می دهند.

در چهار دهه ای که از پیروزی انقلاب اسلامی که به حق انقلابی فرهنگی بود می گذرد شعر در مقایسه با سایر رشته های فرهنگی و هنری موقعیتی کاملاً متفاوت داشته است.

شعر بیشترین حضور را در عرصه های مختلف داشته و سهم عمده ای از فرهنگ سازی معرفتی این سال ها را به دوش واژه های تب دار خویش کشی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شعر در ایران با فقدان مرجعیت مواجه است

شعر در ایران با فقدان مرجعیت مواجه است