مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 دی 1401 ساعت 14:362023-01-02پزشكي

ماسک مهمترین راه پیشگیری از موج هشتم کرونا


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس شهرستان بابل، حسین جلاهی بعدازظهر امروز در جلسه ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار کرد: با توجه به هشدار مسؤولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مشاهده سه مورد ابتلا به زیر سویه های جدید اُمیکرون با نام های BQ1 و XBB در کشور و شروع موج هشتم کرونا مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی بابل برنامه ریزی لازم برای مقابله با این سویه را آغاز کردند.

وی گفت: جهش های جدید از زیرسویه های فرعی امیکرون هستند که بر اساس نظر کارشناسان این سویه هم بیماری زایی در حد امیکرون داشته و فراگیری بالایی دارد و این سبب می شود احتمالا در روزهای آتی با افزایش موارد در کشور مواجه شویم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد: کسانی که قبلا به امیکرون مبتلا شده اند ایمنی نسبتا مناسبی در برابر BQ1 و XBB دارند و در صورت ابتلا به این سویه ها هم علائم خفیف تری تجربه خواهند کرد.

جلاهی تاکید کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و جلوگیری از تجمعات نقش مهمی در کاهش ابتلا خواهد داشت.

وی افزود: نشانه های سویه جدید تفاوت زیادی با گونه های قبلی امیکرون ندارند، یعنی همان نشانه های سویه های قبلی مانند اختلال درحس بویایی و چشایی، تنگی نفس، سنگینی سینه، بدن درد، سر درد، احساس کلافگی و تب و لرز و در مواردی هم اسهال و اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماسک مهمترین راه پیشگیری از موج هشتم کرونا

ماسک مهمترین راه پیشگیری از موج هشتم کرونا