مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 دی 1401 ساعت 13:402023-01-02پزشكي

جرم گیری به دندان ها آسیب می رساند؟


جراح و دندانپزشک معتقد است جرم می تواند باعث تحلیل لثه و تخریب استخوان های نگه دارنده دندان ها شود و جرم گیری نکردن نیز منجر به لقی دندان ها، - جی پلاس، تبریزی با بیان اینکه باقیمانده موادغذایی، کلیسم بزاق، باکتری های موجود در دهان جرم را می سازند، گفت: باقیمانده های ریزدهان، کلسیم بزاق و باکتری ها روی دندان ها نشسته و پس از آن تشکیل پلاک می دهند که در صورت استفاده از مسواک و تمیز کردن دندان می توان از ایجاد جرم جلوگیری کرد.

سلامت نیوز نوشت؛ وی با بیان اینکه میزان جرم گرفتن دندان ها در افراد مختلف متفاوت است، ادامه داد: بهداشت دهان، باکتری های دهان و نحوه چیدمان دندان ها در میزان جرم گرفتن دندان ها تاثیر دارد اما بعضی افراد این شرایط را ندارند و ممکن است هر چند سال یک بار هم به جرم گیری نیاز پیدا نکنند.

تبریزی گفت: افرادی که به صورت ژنتیک، بیماری لثه ای دارد باید بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنند اما برخی اوقات افراد از جرم گرفتن دندان خود آگاه می شوند اما در نهایت پزشک امکان تشخیص این موضوع و تحلیل لثه را متوجه خواهد شد.

این دندانپزشک افزود: برخی مواقع نیز به دلیل استفاده نادرست از مسواک یک لایه ضخیم روی دندان فرد ایجاد می شود که این لایه همان تشکیل پلاک است و در صورتی که به آن رسیدگی نشود به جرم تبدیل خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جرم گیری به دندان ها آسیب می رساند؟

جرم گیری به دندان ها آسیب می رساند؟