مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 دی 1401 ساعت 12:402023-01-02اقتصادي

آیا مرغی که مصرف می کنیم استاندارد است؟


این روزها مصرف مرغ جزء لاینفک رژیم غذایی است و مقرون به صرفه بودنش در میان سایر اقلام گوشتی، سبب تثبیت آن در سبد خانوار شده است؛ اما همواره موضوع سلامت و کیفیت این محصول پرمصرف مطرح بوده و دغدغه های خریداران دراین باره انکارناپذیر است.

- در این خصوص معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی به تشریح ویژگی های مرغ تولیدی سالم در بازار پرداخته و معتقد است همچنان نگاه سنتی برای خرید مرغ وجود دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزانه حدود 1000 تن مرغ در مازندران کشتار می شود که بخشی از آن به بازارهای داخل استان و بخشی به سایر نقاط کشور ارسال می شود، همچنین روزانه بیش از 400 تن مرغ آماده طبخ و زنده از مازندران به تهران ارسال شده و این استان گوشت مرغ 12 استان کشور را تامین می کند.

مازندران سالانه با تولید بیش از 280 هزارتن گوشت سفید مرغ، سهم 11 درصدی تولید گوشت مرغ و رتبه نخست کشور را در اختیار دارد.

گفتنی است بیش از 30 درصد جوجه یک روزه کشور در مازندران تولید و به کل کشور ارسال می شود که رقمی بیش از 665 میلیون قطعه است.

جوجه های یکروزه تولیدی علاوه بر متقاضیان استان به استان های گیلان، سمنان، گلستان، تهران، همدان، قزوین، فارس و اصفهان صادر می شود و بخشی از این تولیدات، بازار گوشت سفید پایتخت را تامین می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا مرغی که مصرف می کنیم استاندارد است؟

آیا مرغی که مصرف می کنیم استاندارد است؟