مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 دی 1401 ساعت 11:552023-01-02دانش

کوزه گری با دی ان ای!


دانشمندان دانشگاه دوک از توالی یابی ژنتیکی برای ایجاد اشکال مختلف استفاده کرده اند تا با این خلاقیت بتوان اشکال به دست آمده را به ظروف کوچک برای تحویل دارو یا یافتن کاربردهای دیگر تبدیل کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، پژوهشگران دانشگاه دوک(Duke) یک برنامه منبع باز جدید مهندسی کرده اند که می تواند نقشه ها یا مدل های دیجیتالی را به مجسمه هایی در مقیاس نانو متشکل از دی ان ای تبدیل کند.

پژوهشگران در بیانیه خود توضیح دادند که ساختارهای حاصل چیزی فراتر از مجسمه های نانویی هستند.

آنها خلاقیت هایی هستند که می توانند به ظروف کوچک برای تحویل دارو یا قالب هایی برای ریخته گری نانوذرات فلزی با اشکال خاص برای سلول های خورشیدی، تصویربرداری پزشکی و سایر کاربردها تبدیل شوند.

نقشه زندگی برای اکثر مردم، دی ان ای، طرح اولیه زندگی و دستورالعمل های ژنتیکی برای همه موجودات زنده، از پنگوئن ها گرفته تا درختان صنوبر است.

اما برای گروه هایی مانند گروه پژوهشی دانشگاه دوک، دی ان ای چیزی بیش از یک حامل اطلاعات ژنتیکی و در واقع یک کد منبع و یک ماده سازنده است.

چهار حرف یا پایه در کد ژنتیکی دی ان ای وجود دارد که به روشی قابل پیش بینی در سلول های ما جفت می شوند و پله های نردبان دی ان ای را تشکیل می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوزه گری با دی ان ای!

کوزه گری با دی ان ای!