مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 دی 1401 ساعت 10:052023-01-02بين الملل

روابط دوجانبه، محور تماس تلفنی بلینکن و وزیر خارجه جدید چین


وزیر خارجه آمریکا در گفت وگوی تلفنی با وزیر خارجه جدید چین که سابقا سفیر ایالات متحده بود و به تازگی در این سمت منصوب شده است، روابط پکن – واشنگتن را مورد بررسی قرار داد.

- وزیر خارجه آمریکا در گفت وگوی تلفنی با وزیر خارجه جدید چین که سابقا سفیر ایالات متحده بود و به تازگی در این سمت منصوب شده است، روابط پکن – واشنگتن را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا یکشنبه در پیامی توییتری گفت که با کین گانگ، وزیر خارجه جدید چین در مورد روابط دوجانبه و تلاش ها برای باز نگه داشتن خطوط ارتباطی بحث و تبادل نظر کرده است.

روز جمعه چین اعلام کرد که آقای کین که سابقا سفیر کشورش در آمریکا بوده و معتمد شی جینپینگ، رییس جمهوری چین به شمار می رود، به عنوان وزیر خارجه جدید مشغول به کار می شود و این در دورانی است که واشنگتن و پکن به دنبال تثبیت روابط پرتنش خود هستند.

وزارت خارجه چین هم اعلام کرد که این دو مقام تلفنی گفت وگو کرده اند.

این وزارتخانه در بیانیه ای در وب سایت رسمی خود در روز دوشنبه اعلام کرد که کین در طول این تماس با بلینکن گفت که مشتاقانه منتظر حفظ روابط کاری نزدیک با این وزیر خارجه آمریکا و ارتقای روابط چین و ایالات متحده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روابط دوجانبه، محور تماس تلفنی بلینکن و وزیر خارجه جدید چین

روابط دوجانبه، محور تماس تلفنی بلینکن و وزیر خارجه جدید چین