مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 دی 1401 ساعت 09:252023-01-02اجتماعي

آب و هوای آذربایجان شرقی در سیطره خشکسالی و آلودگی


بر اساس اعلام مسئولان استانی و شهری، آذربایجان شرقی امسال با مشکل خشکسالی رو به رو است و شهر تبریز به عنوان قطب صنعتی شمالغرب کشور نیز علاوه بر خشکسالی، - در سیطره آلایندگی هوا قرار دارد.

زنگ هشدار تغییر اقلیم به عنوان یک بحران زیست محیطی از سال های گذشته در کشور ما به صدا درآمده است و کارشناسان و صاحب نظرات بسیاری، هشدارهایی در این خصوص داده اند که نمود بارز آن را می توان در هوای امروز شهر تبریز مشاهده کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آذربایجان شرقی و شهر تبریز در یک منطقه کوهستانی قرار دارد و آب و هوای سرد و برفی این منطقه در فصل پاییز و زمستان، زبانزد است اما در پاییز 1401 نه تنها در شهر تبریز خبری از برف نبود بلکه شاخص های آلایندگی هوا نیز چراغ قرمز قطع تنفس مردم این شهر صنعتی را نشان داده و تنها راهکار مسئولان در برابر این چراغ قرمز فقط تعطیلی مدارس بوده است.

خشکسالی در این منطقه کوهستانی به دلیل تغییر اقلیم یک اتفاق ناگهانی و یا پیش بینی نشده نیست بلکه هشدارهای آن از سال های قبل داده شده است اما نتیجه آن هشدارها و بررسی های کارشناسانه مسئولان و ادارات مربوطه( با وجود اجرای برخی پروژه ها) اما برای مردم امروز فقط دیدن آسمانی خشک و بی برکت از نعمت برف و باران و مملو از آلودگی بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب و هوای آذربایجان شرقی در سیطره خشکسالی و آلودگی

آب و هوای آذربایجان شرقی در سیطره خشکسالی و آلودگی