مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 دی 1401 ساعت 09:152023-01-02پزشكي

سنگ کلیه به این دلیل درحال افزایش


مطالعات جدید محققان آمریکایی نشان می دهد که بحران آب و هوا در آینده باعث می شود افراد بیشتری از سنگ کلیه رنج برده و هزینه های بیشتری به سیستم بهداشت و درمان برای حل این موضوع تحمیل خواهد شد.

- جی پلاس ، محققان بیمارستان کودکان فیلادلفیا می گویند سنگ کلیه وضعیتی است که در آن رسوبات سختی از مواد معدنی در ادرار ایجاد شده و هنگام عبور از دستگاه ادراری باعث ایجاد درد شدید می شود.

مطالعات جدید آنها نشان می دهد که میزان بروز این عارضه در 20 سال گذشته افزایش یافته است و در بین زنان و کودکان شیوع بیشتری دارد.

سلامت نیوز نوشت؛ دکتر گرگوری تاسیان (Gregory Tasian) پژوهشگر ارشد این مطالعات و متخصص اورولوژی، در یک بیانیه رسانه ای می گوید: اگرچه نمی توان با قطعیت پیش بینی کرد که سیاست های آینده چگونه انتشار گازهای گلخانه ای و تغییرات آب و هوایی انسانی را کاهش یا تسریع می کنند اما تحلیل ها نشان می دهد که یک سیاره در حال گرم شدن احتمالاً باعث افزایش بار کلیه ها و بیماری سنگ کلیه خواهد شد.

مطالعات گذشته نشان داده است که دمای بالا خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش می دهد و به ویژه در ایالات متحده، افراد بیشتری پس از روزهای گرم به این بیماری مبتلا می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سنگ کلیه به این دلیل درحال افزایش

سنگ کلیه به این دلیل درحال افزایش