مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 دی 1401 ساعت 09:152023-01-02بين الملل

رییس مجلس نمایندگان آمریکا عوض می شود؛ دل کسی برای پلوسی تنگ نمی شود


صد و هجدهمین کنگره ایالات متحده در سوم ژانویه 2023 آغاز به کار می کند و تغییراتی را به همراه خواهد داشت، از جمله اینکه کنترل مجلس نمایندگان در دست جمهوری خواهان قرار می گیرد و رییس این مجلس عوض خواهد شد.

- رییس مجلس نمایندگان آمریکا عوض می شود؛ دل کسی برای پلوسی تنگ نمی شود صد و هجدهمین کنگره ایالات متحده در سوم ژانویه 2023 آغاز به کار می کند و تغییراتی را به همراه خواهد داشت، از جمله اینکه کنترل مجلس نمایندگان در دست جمهوری خواهان قرار می گیرد و رییس این مجلس عوض خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بردلی بلنکنشیپ روزنامه نگار آمریکایی در مطلبی برای راشا تودی نوشت که این تحولات بدان معناست که نانسی پلوسی، رهبر دیرینه حزب دموکرات آمریکا مجبور خواهد شد که از چکش خود دست بکشد و آن را به احتمال زیاد به کوین مک کارتی، از رهبران جمهوری خواه تحویل دهد.

این دومین دوره تصدی پلوسی به عنوان رییس مجلس نمایندگان آمریکاست؛ اولین بار او از سال 2007 تا 2011 این مقام را بر عهده داشت و در آن زمان با این که اولین – و تاکنون تنها – زنی بود که این عنوان را به دست آورد، تاریخ ساز شد.

در واقع، جایگاه پلوسی به عنوان سومین مقام عالی رتبه ایالات متحده طبق قانون اساسی تاریخی بوده است، اما شاید به دلایلی دوران چندان مطبوعی نبوده باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس مجلس نمایندگان آمریکا عوض می شود؛ دل کسی برای پلوسی تنگ نمی شود

رییس مجلس نمایندگان آمریکا عوض می شود؛ دل کسی برای پلوسی تنگ نمی شود