مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 دی 1401 ساعت 09:052023-01-02اقتصادي

توزیع 4 هزار تن مرغ در سطح لرستان/ بیش از 780 قطعه جوجه ریزی انجام شد


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: چهار هزار تن مرغ اکنون وارد بازار می شود که رقم بالایی است، زیرا مصرف ما 3 هزار و 500 تن است.

- صادق اسداللهی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس با اشاره به مزایای مرغ سایز، عنوان کرد: مرغ سایز مرغی است که وزن زنده آن یک کیلو و 600 گرم تا 2 کیلوگرم است و وزن آن زمان کشتار بین یک کیلو و دویست گرم تا یک کیلو و هشتصد گرم است.

وی افزود: از مزایای مرغ سایز طول دوره پرورش از 52 روز به 40 تا 42 روز است، این موضوع باعث می شود که مرغداران به جای 3 و نیم دوره جوجه ریزی 5 دوره جوجه ریزی داشته باشند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: از دیگر مزایای پرورش مرغ سایز اینکه غذای مصرفی جوجه ها از 5 کیلوگرم به 4 کیلوگرم کاهش پیدا می کند.

اسداللهی خاطر نشان کرد: اما موضوعی که باید مصرف کنندگان به آن توجه کنند این است هر چه سن و وزن مرغ پایین تر باشد کیفیت و کارایی بیشتری هم دارد.

وی بیان کرد: پرورش مرغ سایز باید ده سال قبل اجرا می شد، اما به دلایلی این کار انجام نشد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: امروز پرورش مرغ سایز دستور شورای امنیت ملی کشور است، بنابراین فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در خصوص مصرف مرغ سایز را در دستور کار داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع 4 هزار تن مرغ در سطح لرستان/ بیش از 780 قطعه جوجه ریزی انجام شد

توزیع 4 هزار تن مرغ در سطح لرستان/ بیش از 780 قطعه جوجه ریزی انجام شد