مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 دی 1401 ساعت 08:352023-01-02سياسي

آیین نامه «پژوهشگران مستقل» تا اواخر بهمن آماده می شود


معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به طرحی برای به رسمیت شناختن پژوهشگران مستقل گفت: آیین نامه این طرح به زودی نهایی می شود.

- مهدی پاکزاد در گفتگو با خبرنگار مهر ، درباره طرح به رسمیت شناختن پژوهشگران مستقل که در شورای ععالی علوم، تحقیقات و فناوری پیگیری می شود، گفت: سند تحول، دولت مردمی ما را مکلف کرده که شرایط همکاری پژوهشگران مستقل با دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی را فراهم کنیم و لازم است ضوابط و نظامات رتبه بندی و مالی با تأکید بر پرهیز از شرایط محدودکننده برای همکاری های فیمابین تدوین و توجه شود که پژوهشگر مستقل به عنوان یک حرفه و شغل، به رسمیت شناخته شود.

معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی عتف افزود: در جلسه اخیر شورای عالی عتف آقای رییس جمهور این موضوع را مطرح کردند که برای اینکه پژوهش را از انحصار خارج کنیم و از کل ظرفیت علمی و پژوهشی در کشور استفاده کنیم لازم است که آیین نامه ای برای پژوهشگران مستقل نوشته شود که در این آیین نامه مراحل همکاری پژوهشگران مستقل و به رسمیت شناختن آن ها تبیین شود.

پاکزاد خاطرنشان کرد: آیین نامه این طرح در دست بررسی بوده و هنوز نهایی نشده است؛ البته نسخه اولیه آیین نامه توسط تیمی که در دبیرخانه شورایی تشکیل شده، آماده شد منتها کمیسیون های تخصصی شورا نکا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین نامه «پژوهشگران مستقل» تا اواخر بهمن آماده می شود

آیین نامه «پژوهشگران مستقل» تا اواخر بهمن آماده می شود