مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 دی 1401 ساعت 01:402023-01-01سياسي

تحلیف دولت داسیلوا در برزیل/ لولا: دموکراسی بزرگترین پیروز انتخابات بود


تحلیف دولت داسیلوا در برزیل/ لولا: دموکراسی بزرگترین پیروز انتخابات بود - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، لوییز ایناسیو لولا داسیلوا شامگاه یکشنبه به عنوان رییس جمهور برزیل سوگند یاد کرد و قول داد که مسیر این کشور را برای نجات آن از گرسنگی، فقر و نژادپرستی، تغییر دهد.

داسیلوا در مراسم تحلیف خود که با تدابیر شدید امنیتی برگزار شد، گفت: دموکراسی پیروز بزرگ در این انتخابات بود که بر خشن ترین تهدیدها علیه آزادی بیان غلبه کرد و بر فجیع ترین کارزار دروغگویی و نفرت پراکنی که برای تغییر نظر رأی دهندگان طراحی شده بود، فائق آمد .

به نوشته خبرگزاری رویترز ، لولا بدون نام بردن از ژاییر بولسونارو رییس جمهور پیشین برزیل اظهار داشت: ما هیچ روحیه انتقام جویی علیه کسانی که تلاش کردند ملت را تحت تسلط طرح های شخصی و عقاید خود قرار دهند، نداریم؛ اما حاکمیت قانون را تضمین خواهیم کرد.

کسانی که خطا کردند، پاسخگوی خطاهای خود خواهند بود .

وی سپس به کنگره برزیل به عنوان بزرگترین کشور قاره آمریکای لاتین رفت و دولت بولسونارو را مسئول نسل کشی از طریق عدم واکنش مناسب به همه گیری ویروس کووید-19 که بیش از 680 هزار برزیلی را به کام مرگ کشاند، دانسته و تاکید کرد: مسئولان این نسل کشی باید بررسی شوند و نباید بدون مجازات بماند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحلیف دولت داسیلوا در برزیل/ لولا: دموکراسی بزرگترین پیروز انتخابات بود

تحلیف دولت داسیلوا در برزیل/ لولا: دموکراسی بزرگترین پیروز انتخابات بود