مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 دی 1401 ساعت 00:352023-01-01اقتصادي

باید 70 همت مابه التفاوت نرخ ارز به بخش های خدماتی پرداخت شود


سازمان برنامه باید 70 هزار میلیارد تومان مابه التفاوت نرخ ارز را به بخش های خدماتی از جمله وزارت بهداشت و بیمه ها بپردازد که می تواند به جای پرداخت پول، - اوراق منتشر کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، اعضای سه کمیسیون تخصصی بازار پول و سرمایه ، صنعت و معدن و اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران طی نشستی به بررسی ابهامات استفاده از اوراق گام پرداختند.

در ابتدای این جلسه فریال مستوفی رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران به برخی موانع توسعه ابزار تأمین مالی زنجیره ای در بازار اشاره کرد و گفت: شرایط فعلی اقتصاد کلان کشور و انتظارات تورمی بالا باعث شده است، بخش عمده اوراق گام منتشرشده به جای انتقال در بازار پول به سرعت به سمت تنزیل در بازار سرمایه حرکت کند که به معنای قطع شدن زنجیره مالی بین بنگاه ها و اجرا نشدن SCF و در نهایت عدم تحقق بهره وری منابع محدود در اقتصاد است.

وی گفت: طی هفته های اخیر نیز بازده تا سررسید اوراق(YTM) در بازار سرمایه به سطوح بالایی رسیده و این موضوع باعث افزایش هزینه های تنزیل برای دارنده نهایی اوراق گام شده است.

بالا بودن این نرخ به معنی افزایش نرخ مؤثر تأمین مالی برای بنگاه های تولیدی (متعهد یا متقاضی) خواهد شد که با اهداف اولیه ابزار مبنی بر کاهش هزینه تأمین مالی زنجیره ها و کاهش سهم هزینه مالی در بهای تمام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید 70 همت مابه التفاوت نرخ ارز به بخش های خدماتی پرداخت شود

باید 70 همت مابه التفاوت نرخ ارز به بخش های خدماتی پرداخت شود