مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 دی 1401 ساعت 18:152023-01-01بين الملل

توافق آتش بس میان دولت کلمبیا و 5 گروه مسلح اصلی


رییس جمهور کلمبیا از توافق آتش بس با 5 گروه مسلح اصلی در این کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از آژانس فرانس پرس، گوستاوو پترو (Gustavo Petro) رییس جمهور کلمبیا در سخنانی اعلام کرد که دولت کشورش با 5 گروه مسلح اصلی که هنوز در این کشور فعال هستند، به توافق آتش بس رسیده است.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، توافق آتش بس دست یافته میان دولت کلمبیا و گروه های مسلح اصلی در این کشور به مدت 6 ماه خواهد بود.

رییس جمهور کلمبیا در این باره اعلام کرد: ما با ارتش آزادی بخش ملی (ELN)، سگوندا مارکیتالیا، ستاد مرکزی، نیروهای دفاع شخصی گائتانیستاس در کلمبیا و نیروهای دفاع از خود در سیرا نوادا به توافق آتش بس از اول ژانویه تا 30 ژوئن 2023 دست یافتیم و تمدید آن به پیشرفت در مذاکرات آتی بستگی دارد.

این آتش بس دوجانبه به عنوان بخشی از ابتکار صلح کامل دولت برای پایان دادن به درگیری های جاری درکلمبیا تلقی می شود.

این در حالیست که 28 اردیبهشت ماه و پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری که به پیروزی گوستاوو پترو منتهی شد، گروه مسلح ارتش آزادیبخش ملی در کلمبیا، قبل از برگزاری دُور اول انتخابات آتش بس یکجانبه اعلام کرد.

بنا به گزارش سایت قطره و به نقل ازمطبوعات کلمبیا، این گروه در وب سایت خود اعلام کرد که آتش بس یکجانبه در خلال روزهای 25 می تا 3 ژوئن برقرار می شود تا مردم بتوانند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق آتش بس میان دولت کلمبیا و 5 گروه مسلح اصلی

توافق آتش بس میان دولت کلمبیا و 5 گروه مسلح اصلی