مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 دی 1401 ساعت 16:102023-01-01اقتصادي

همایشی برای آب به میزبانی دانشگاه بیرجند


معاون پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه بیرجند گفت: اولین همایش بین المللی و دومین همایش ملی مدل سازی و فناوری های جدید در مدیریت آب طی 2 و 3 اسفند ماه سال 1401 در دانشگاه بیرجند برگزار خواهد شد.

- ابوالفضل اکبرپور، امروز یکشنبه 11 دی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به تغییر اقلیم جهان و تأثیرگذاری این شرایط بر شرایط ایران، اظهار کرد: کمبود بارش ها و رشد جمعیت، افزایش استخراج از سفره های آب زیرزمینی منجر به افت شدید این منابع شده؛ از طرفی مصرف ذخایر آب استراتژیک تجدیدناپذیر نیز به وضعیتی نگران کننده رسیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی با اشاره به اینکه محدودیت منابع آبی کشور از نظر کمی و کیفی، استفاده نادرست از منابع آب های سطحی و زیرزمینی، نبود مدیریت و برنامه ریزی اصولی و صحیح برای استفاده از مقدار آب موجود نگرانی از پیامد خشکسالی و شدت گرفتن بحران آب مخصوصا در مناطق خشک را افزایش داده است، تصریح کرد: برای مقابله با خشکسالی و جلوگیری از شدت گرفتن بحران آب باید همزیستی با کم آبی را مورد توجه قرار داد.

اکبرپور با اشاره به برنامه ها و راهکارها، اظهار کرد: امروز باید تهدید را به فرصت تبدیل و با بهره گیری از راهکارهای مؤثر کمبودها را جبران کرد و همایش بین المللی مدل سازی و فناوری های جدید در مدیریت آب در واقع محققان آب کشور را گرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همایشی برای آب به میزبانی دانشگاه بیرجند

همایشی برای آب به میزبانی دانشگاه بیرجند