مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 دی 1401 ساعت 14:052023-01-01پزشكي

8 عامل اصلی مهاجرت کادر درمان به خارج


بر اساس مطالعاتی که بر روی میل مهاجرت در میان دانشجویان رشته های پزشکی انجام شد، 8 عامل اصلی مهاجرت تحصیلکردگان در این رشته ها اعلام شد.

  - به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سیمین کاظمی، محقق جامعه شناس امروز در نشست تخصصی بررسی آینده جمعیتی ایران با نگاه به روند مهاجرت ایرانیان که در محل رصدخانه مهاجرت ایران برگزار شد، پدیده مهاجرت را یک پدیده پیچیده اجتماعی دانست که با یک عامل به تنهایی نمی توان را مورد بررسی قرار دارد.

وی از اجرای طرح تحقیقاتی با موضوع مهاجرت کادر درمان خبر داد و گفت: مشارکت کنندگان در این مطالعات، دانشجویان رشته های علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی بودند و این مطالعات نتیجه مصاحبه با این دانشجویان بوده است که نتایج این پژوهش به زودی منتشر خواهد شد.

کاظمی با اشاره به نتایج این مطالعات، توضیح داد: بر اساس نتایج به دست آمده از این مطالعه، 8 عامل وضعیت نامطلوب تحصیلی ، وضعیت نامطلوب شغلی ، تنزل جایگاه اجتماعی پزشکان ، فقدان تعادل کاری و شغلی ، فقدان انگیزه ، تاثیرپذیری از دیگران ، شرایط عمومی کشور (اقتصادی، سیاسی و اجتماعی) و مقایسه وضعیت ایران با سایر کشورها در مهاجرت کادر درمان مؤثر بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

8 عامل اصلی مهاجرت کادر درمان به خارج

8 عامل اصلی مهاجرت کادر درمان به خارج