مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 دی 1401 ساعت 14:052023-01-01اقتصادي

این کریسمسِ ایرانی


از آغاز سال 2023 میلادی چندساعتی بیشتر نگذشته است، فضای مجازی پر از تبریک های کریسمس و سال نو میلادی است، فروشگاه های مجازی به فروش اجناس تزیینی به همین مناسبت مشغول اند و بسیاری افراد عکس های خود را با لباس های قرمز رنگ و تزیییاتی مثل کاج، - بابانوئل و گوی های رنگی منتشر کرده اند.

سال گذشته بیش از 200 کاج تزیین شده فروختیم که قیمت آن ها بین 5 تا 15 میلیون یا بعضاً بیشتر بود، اما امسال قیمت ها بیشتر شده و حالا فقط سفارش می گیریم، تعداد سفارش ها هم بد نبوده، اما در نزدیکی شب کریسمس و شب سال نو، خرید بیشتر می شود.

این را گل فروشی یکی از منطقه های متوسط شهر می گوید که کاج کریسمس تزیین شده را پشت ویترین می گذارد.

او ادامه می دهد: حقیقتاً نمی دانم مشتری ها این کاج ها را برای چه می خرند، گاهی از برخی می پرسم که مسیحی هستید؟ اما می گویند نه بعد می خندد و می گوید: گمان نمی کنم مسیحی ها چنین هزینه هایی برای کریسمس بکنند.

به فروشگاه دیگری می روم و فروشنده می گوید: سال گذشته فروش نسبتاً زیادی از کاج برای تزیین کریسمس داشتیم، اما امسال قیمت ها افزایش داشته و نمی دانم بازار کاج چطور است؟! به هرروی، این علاقه و پیگیری به کریسمس و سال نو میلادی در حالی است که حقایق جالبی درباره این جشن وجود دارد؛ حقایقی که از ریشه این جشن اروپایی در آیین های ایرانی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این کریسمسِ ایرانی

این کریسمسِ ایرانی