مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 دی 1401 ساعت 13:152023-01-01اقتصادي

مبارزه شیمیایی در 720 هکتار مزارع گندم و جو مازندران


مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران از مبارزه شیمیایی با آفات و علف های هرز در 723 هکتار مزارع گندم و جو استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عبدالرحمن زاغی از مبارزه با آفات و علف های هرز در 723 هکتار مزارع گندم و جو مازندران در سال زراعی جاری خبر داد.

وی با اشاره به مبارزه شیمیایی با آفات و علف های هرز در 589 هکتار مزارع گندم استان، تصریح کرد: با آفات در 515 هکتار از مزارع گندم استان مبارزه شد که 485 هکتار آن علیه حلزون، 15 هکتار با سوسک سیاه زابروس و 15 هکتار با کرم مفتولی بود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران، افزود: با علف های هرز پهن برگ در 24 هکتار و توام (دومنظوره)در 50 هکتار مزارع گندم استان مبارزه شیمیایی شد.

وی تصریح کرد: مبارزه با علف های هرز مزارع گندم استان با استفاده از سموم گرانستار، توفوردی، پوماسوپر، آکسیال، آتلانتیس، آتللو، تیفیس و ویکیلیس انجام شد.

این مسوول درباره مبارزه شیمیایی با آفات و علف های هرز در مزارع جو استان، بیان کرد: تاکنون مبارزه شیمیایی با آفات و علف های هرز در 134 هکتار مزارع جو استان انجام شد.

وی به مبارزه شیمیایی با آفت حلزون در 103 هکتار و کرم مفتولی در 10 هکتار مزارع جو استان اشاره کرد و گفت: تاکنون علیه علف های هرز کشیده برگ در 15 هکتار و پهن برگ در 6 هکتار مزارع جو استان مبارزه شیمیایی شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه شیمیایی در 720 هکتار مزارع گندم و جو مازندران

مبارزه شیمیایی در 720 هکتار مزارع گندم و جو مازندران