مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 دی 1401 ساعت 12:502023-01-01اقتصادي

رژیم مصارف ارزی باید طراحی شود/ لزوم حرکت به سمت استقلال بانک مرکزی


آلبرت بغزیان، عضو هیات علمی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی دانشجو در خصوص اهمیت سیاست های بانک مرکزی و تاثیر آن بر حفظ ارزش پول ملی گفت: - عضو هیات علمی دانشگاه تهران در گفت وگو با دانشجو مطرح کرد رژیم مصارف ارزی باید طراحی شود/ لزوم حرکت به سمت استقلال بانک مرکزی عضو هیات علمی دانشگاه تهران معتقد است یکی از اصلی ترین اولویت های رییس کل جدید بانک مرکزی تقویت استقلال و اقتدار بانک مرکزی است که بتواند نظارت موثری بر شبکه بانکی داشته باشد.

آلبرت بغزیان، عضو هیات علمی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی دانشجو در خصوص اهمیت سیاست های بانک مرکزی و تاثیر آن بر حفظ ارزش پول ملی گفت: یکی از مهم ترین وظایف بانک مرکزی حفظ ارزش پول ملی کشور است.

متاسفانه ظرف یک دهه گذشته به دلیل سوء مدیریت روسای ادوار بانک مرکزی ارزش پول ملی همواره نزولی بوده و همین موضوع تاثیر منفی بر معیشت مردم گذاشته و تبدیل به یکی از عوامل تشدید تورم است.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: در ماه های اخیر اغلب سیاست های اجرا شده در بانک مرکزی، نسخه های بازار سرمایه ای بود.

به عقیده من به جای مسائلی مانند اوراق ارزی و گواهی سپرده، رییس کل بانک مرکزی می بایست روی مدیریت نرخ ارز تمرکز می کرد، به طور کلی بانک مرکزی احتیاج به یک اقتصاددان دارد موضوعی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رژیم مصارف ارزی باید طراحی شود/ لزوم حرکت به سمت استقلال بانک مرکزی

رژیم مصارف ارزی باید طراحی شود/ لزوم حرکت به سمت استقلال بانک مرکزی