مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 دی 1401 ساعت 12:352023-01-01بين الملل

پاکستان و هند لیست تاسیسات هسته ای خودشان را رد و بدل کردند


پاکستان اعلام کرد که طبق توافقی که چند دهه پیش با هند برقرار شده، فهرستی از تاسیسات و پایگاه های هسته ای خود را تحویل مقامات هیات هند در شهر اسلام آباد داده است.

- پاکستان اعلام کرد که طبق توافقی که چند دهه پیش با هند برقرار شده، فهرستی از تاسیسات و پایگاه های هسته ای خود را تحویل مقامات هیات هند در شهر اسلام آباد داده است.

هند هم اقدام مشابهی انجام داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پاکستان و هند سه جنگ با یکدیگر داشته اند و در سال های اخیر چندین بار گرفتار درگیری های نظامی دوجانبه شده اند.

سال گذشته میلادی یک موشک هندی که به صورت تصادفی شلیک شد، در پاکستان فرود آمد؛ اتفاقی که زنگ خطر را در سراسر جهان به صدا در آورد.

وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای اعلام کرد: فهرست تاسیسات و پایگاه های هسته ای در پاکستان به صورت رسمی در محل وزارت امور خارجه پاکستان تحویل یک نماینده کمیسیون عالی هند در شهر اسلام آباد شد.

در ادامه این بیانیه تصریح شد، بر اساس توافقی که دو کشور در سال 1988 امضا کردند، فهرست تاسیسات دو طرف به صورت سالانه در اول ژانویه تبادل می شوند و این که هند هم همزمان فهرست خودش را تحویل هیات پاکستان در شهر دهلی نو داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاکستان و هند لیست تاسیسات هسته ای خودشان را رد و بدل کردند

پاکستان و هند لیست تاسیسات هسته ای خودشان را رد و بدل کردند