مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 دی 1401 ساعت 11:502023-01-01بين الملل

شهید سلیمانی نقش برجسته ای در کاهش نفوذ آمریکا در منطقه داشت


وقتی آمریکایی ها و دیگر تحلیلگران و محققان از کاهش نفوذ آمریکا و کاهش اعتبار آن در جهان و منطقه صحبت می کنند، باید یادی از شهید قاسم سلیمانی کنند.

- گفت: وقتی آمریکایی ها و دیگر تحلیلگران و محققان از کاهش نفوذ آمریکا و کاهش اعتبار آن در جهان و در منطقه ما صحبت به میان آورند، باید یادی از شهید قاسم سلیمانی کنند.

طلال عتریسی تاکید کرد که شهید قاسم سلیمانی نقش عمده و مستقیمی در افول توانایی و اعتبار آمریکا داشت و برای مثال آمریکا انتظار نداشت که در عراق جنبش مقاومت شکل گیرد، اما شهید سلیمانی با ایفای نقش اساسی، این مقاومت را در عراق ایجاد کرد، مقاومتی که در برابر اشغالگری آمریکا ایستاد.

وی ادامه داد: علاوه بر آن شهید قاسم سلیمانی نیز نقش اصلی را در شکست پروژه آمریکایی از طریق اشغال موصل توسط داعش در عراق داشت… که قرار بود اشغال موصل به تقسیم عراق به دولت های فرقه ای و مذهبی منجر شود…اما شهید سلیمانی این پروژه را مورد هدف قرار داد… .

این پژوهشگر مسائل منطقه خاطرنشان کرد: در سوریه شرایط سخت تر و پیچیده تر بود و هدف آمریکا، برچیدن کامل دولت سوریه و گسترش هرج و مرج و درگیری های فرقه ای و درنهایت محاصره مقاومت در لبنان و حتی فلسطین بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهید سلیمانی نقش برجسته ای در کاهش نفوذ آمریکا در منطقه داشت

شهید سلیمانی نقش برجسته ای در کاهش نفوذ آمریکا در منطقه داشت