مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 دی 1401 ساعت 11:302023-01-01سياسي

جلسه آیت الله خامنه ای، شهید مطهری و دکتر شریعتی


دهم دی ماه 1355 و همزمان با تاسوعای حسینی.

یکی از تجار و بازرگانان متدین تهران - حاج عباس تحریریان - تعدادی از چهره های دینی و انقلابی را به منزل خود دعوت کرده بود تا در روز تاسوعایِ 1397 هجری قمری، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، رسانه KHAMENEI.

IR در چهل و ششمین سالروز برگزاری این جلسه در پرونده یک جلسه سه جانبه نگاهی به این نشست سه جانبه داشته است: دکتر حاجی صادقی (1): .

معمولاً از قیام امام حسین هم که صحبت میشود به صورت یک پدیده ی مجرد و یک رویداد مجرد و منفرد از تاریخ و از تسلسل تاریخی این نهضت و این جهت و این حرکت، صحبت میشود و هر چقدر هم بلیغ و عمیق و غنی صحبت بشود؛ باز هم درست دامنه ی کار و پهنای کار مشخص نمیشود.

مگر اینکه ــ همانطور که واقعیت دارد ــ این ثوره ی حسینی را در متن تسلسل تاریخی و جریان تاریخی اش مطرح کنیم؛ که در چنین محل و مکانی است که میشود خوب تفسیر .

فهمیده بشود.

اگر که بشود که ثوره ی حسینی را در توالی امامت شیعی، یعنی بعد از وفات حضرت رسول و جریان سرنوشت شیعی و ثوره ی شیعی تا امام حسین و کاری که امام حسین کرد و بعد سرنوشت این ثوره در نسل های بعد از امام حسین در دوره ی امامت شیعی که به صورت یک دوره ی مشخص از علی تا غیبت کبریٰ ادامه داده و بعد از او باز انعکاس و تأثیر این ثوره ی حسینی و این ثوره ی امامتی و شیعی در تاریخ اسلام [را بیان کر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلسه آیت الله خامنه ای، شهید مطهری و دکتر شریعتی

جلسه آیت الله خامنه ای، شهید مطهری و دکتر شریعتی