مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 دی 1401 ساعت 10:252023-01-01پزشكي

آخرین وضعیت اجرای سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر در ساوه


سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه با اشاره به اجرای سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر در ساوه و زرندیه، از اجرای دقیق این سند ملی در این دو شهرستان خبر داد.

-  مجتبی ذکایی در گفت وگو با خبرنگار فارس در ساوه با بیان اینکه یکی از مهم ترین  پیشرفت های ایران در حوزه سلامت کاهش سریع میزان مرگ و میر مادران و کودکان و افزایش امید به زندگی است، گفت: با این وجود بار بیماری های غیرواگیر و همچنین بار مالی منتسب به این بیماری ها باعث شده نظام سلامت کشور بیماری های غیرواگیر را به عنوان تهدیدی جدی در نظر بگیرد.

76 درصد کل بار بیماری ها در ایران ابتلا به بیماری های غیرواگیراست وی بیش از 76 درصد کل بار بیماری ها در ایران را ابتلا به بیماری های غیرواگیر دانست و افزود: پایه پیشگیری از بیماری های غیرواگیر، شناسایی عوامل خطر اولیه و عمده آنها و پیشگیری و کنترل این عوامل است که هدف جلوگیری از وقوع همه گیری ها و همچنین، کنترل آنها تا حد امکان است.

این مقام مسئول در دانشکده ساوه اضافه کرد: در همین راستا و به منظور کاهش بار این نوع بیماری ها، وزارت بهداشت سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر و عوامل خطر را تهیه و تدوین کرد که در آن برنامه های مشخص پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر، به صورت استراتژی های کارآمد و با چشم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین وضعیت اجرای سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر در ساوه

آخرین وضعیت اجرای سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر در ساوه