مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 دی 1401 ساعت 09:402023-01-01اقتصادي

افزایش میزان صادرات از گمرک شهرستان مهاباد


رییس گمرک مهاباد از افزایش میزان صادرات از گمرک شهرستان طی سال جاری خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه،  احمد احمدی اظهار داشت:تا پایان آذر ماه امسال 10 میلیون و 234 هزار دلار انواع کالا صادراتی از گمرک این شهرستان صادر شده که در مقایسه با پارسال سه برابر افزایش یافته است.

وی ادامه داد:این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ تعداد اظهارنامه که در قالب 164 اظهارنامه صورت گرفته حدود 2 برابر رشد داشته است.

رییس گمرک مهاباد تصریح کرد: یکی از دلایل عمده افزایش کالاهای صادراتی از گمرک مهاباد، صادرات محصولات مجتمع پتروشیمی از گمرک این شهرستان بوده حال آنکه در سال های گذشته محصولات پتروشیمی مهاباد از طریق سایر گمرکات از جمله ارومیه صادر می شد.

احمدی ادامه داد: طی این مدت محصولات پتروشیمی، فرش ماشینی و پودر رختشویی عمده ترین کالاهای صادراتی از گمرک مهاباد و مقصد بیشتر کالاهای صادراتی از این گمرک کشورهای همسایه از جمله اقلیم کردستان عراق بوده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال 183 پرونده کالای قاچاق نیز در مهاباد به ثبت رسید، اظهار کرد: ارزش ریالی این اقلام 140 میلیارد ریال است که نسبت به سال پیش از آن 62 درصد کاهش یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش میزان صادرات از گمرک شهرستان مهاباد

افزایش میزان صادرات از گمرک شهرستان مهاباد