مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 دی 1401 ساعت 09:152023-01-01پزشكي

تأثیر چشمگیر مصرف مداوم سبزیجات در کاهش ابتلا به دیابت


یک متخص بیماری های داخلی در همدان گفت: رعایت رژیم غذایی مناسب و مصرف مداوم سبزیجات در کاهش میزان ابتلا به دیابت تأثیرات چشمگیری دارد.

- دکتر طوس کیانی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه دیابت یک بیماری متابولیکی و مزمن است که نشانه آن قندخون بالای 120 در یک برهه طولانی است، اظهار کرد: در ابتلای افراد به این بیماری، عوامل متعددی از جمله چاقی، وراثت و کم تحرکی نقش دارند.

وی تصریح کرد: زیاده روی در مصرف مواد قندی و کربوهیدرات ها در هر یک از افرادی که از این عوامل زمینه ای برخوردار هستند، می تواند زمینه ساز بیماری دیابت شود، البته زنان باردار بدون سابقه بیماری قند هم می توانند دچار دیابت بارداری شوند.

کیانی با اشاره به تقسیم بندی انواع دیابت به نوع یک، نوع دو و نوع شما تشریح کرد: دیابت نوع یک که در گذشته دیابت وابسته به انسولین نامیده می شد، هر سنی را دربرمی گیرد اما در کودکان و جوانان شایع تر است.

بدن افراد مبتلا به دیابت نوع یک قادر به تولید انسولین کافی نیست و این نوع دیابت دربرگیرنده پنج تا 10 درصد از انواع دیابت است.

وی یادآور شد: تکرر ادرار(پلی اوری)، پرنوشی، تشنگی و خشکی دهان به طور غیرطبیعی، خستگی مفرط یا کمبود انرژی، خشکی و خارش پوست و از بین رفتن حس بخش های انتهایی اندام ها یا احساس گزگز و مورمور در آنها مهمترین علائم این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأثیر چشمگیر مصرف مداوم سبزیجات در کاهش ابتلا به دیابت

تأثیر چشمگیر مصرف مداوم سبزیجات در کاهش ابتلا به دیابت