مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 دی 1401 ساعت 09:152023-01-01پزشكي

برای تزریق واکسن کرونا به کجا باید مراجعه کرد و چه واکسن هایی در دسترس است؟


رییس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت درباره تزریق دز یادآور واکسن کرونا با توجه به مشاهده مواردی از سویه های جدید این بیماری و هشدار آغاز موج هشتم آن، - گفت: به افراد بالای 18 سال دارای بیماری زمینه ای و افرادی که بالای 60 سال هستند توصیه می شود که اگر شش ماه از تزریق دز قبلی واکسن آنها گذشته است برای تزریق واکسن یادآور اقدام کنند.

دکتر محسن زهرایی در گفت وگو با ایسنا، درباره تزریق دز یادآور واکسن کرونا، گفت: به افراد بالای 18 سال دارای بیماری زمینه ای و افرادی که بالای 60 سال هستند توصیه می شود که اگر شش ماه از تزریق دز قبلی واکسن آنها گذشته است برای تزریق واکسن یادآور اقدام کنند.

در خصوص تزریق واکسن یادآور در گروه سنی پایین تر هنوز توصیه جدیدی وجود ندارد اما والدین دقت کنند که اگر تاکنون هیچ واکسنی به فرزند زیر 18 سال خود تزریق نکرده اند، هرچه سریع تر باید برای تزریق واکسن اقدام کنند.

وی افزود: افراد بالای 18 سال باید سه دز واکسن تزریق کرده باشند، اگر افرادی هستند که هنوز هیچ دز یادآوری را تزریق نکردند، تاکید داریم که برای تزریق واکسن اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه نوع واکسنی که اکنون به عنوان دز یادآور تزریق می شود اهمیت خاصی ندارد، اظهار کرد: در حال حاضر انواع واکسن های ایرانی در اختیار است و تعداد محدو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای تزریق واکسن کرونا به کجا باید مراجعه کرد و چه واکسن هایی در دسترس است؟

برای تزریق واکسن کرونا به کجا باید مراجعه کرد و چه واکسن هایی در دسترس است؟