مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 دی 1401 ساعت 09:102023-01-01بين الملل

پیام تسلیت گوترش و بایدن در پی درگذشت پاپ بندیکت


آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و جو بایدن رییس جمهور آمریکا در گذشت پاپ بندیکت شانزدهم را تسلیت گفتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، تارنمای واتیکان اعلام کرد جوزف آلویسیو راتزینگر (Joseph Aloisius Ratzinger) ملقب به پاپ بندیکت شانزدهم روز شنبه 10 دی ماه در محل اقامت خود در شهر واتیکان درگذشت.

حال پاپ بندیکت شانزدهم در روزهای اخیر به دلیل کهولت سن رو به وخامت گذاشته بود و پیکر او از دوم ژانویه (12 دی) در کلیسای سن پیترو برای وداع علاقمنداتنش قرار خواهد گرفت.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل در پیامی با ابراز اندوه فراوان از درگذشت پاپ بندیکت شانزدهم او را مردی متواضع و دیندار و اهل مطالعه توصیف کرد و گفت: او با اصول اعتقادی خود، در پیگیری صلح خستگی ناپذیر و مصمم در دفاع از حقوق بشر، راهنمای معنوی میلیون ها نفر در سراسر جهان و یکی از مفاخر دانشگاهی زمان ما بود.

دبیرکل سازمان ملل افزود: ما سخنرانی سال 2008 او در سازمان ملل و درخواستش برای ایجاد روابط بین الملل به گونه ای که هر فرد و هر کشوری احساس کند می تواند تغییر ایجاد کند، را به یاد می آوریم.

گوترش افزود: فراخوان های قدرتمند او برای همبستگی با مردم به حاشیه رانده شده در سراسر دنیا و درخواست های فوری او برای نابودی شکاف فزاینده میان غنی و فقیر بیش از هر زمان دیگری کاربرد دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیام تسلیت گوترش و بایدن در پی درگذشت پاپ بندیکت

پیام تسلیت گوترش و بایدن در پی درگذشت پاپ بندیکت