مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 دی 1401 ساعت 08:202023-01-01پزشكي

پیشگیری از وقوع بحران کرونایی در کشور


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در مورد واکسن های کووید-19 همان طور که بارها توسط کارشناسان و متخصصان بیان شده، از ابتلا به بیماری پیشگیری نمی کند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، چند وقتی است که با گسترش بیماری کرونا در اروپا، آمریکا و چین، احتمال ورود مجدد موج کرونا در کشور پررنگ تر شده و کارشناسان تنها راه نرسیدن به شرایط بحرانی شیوع را تزریق واکسن می دانند.

به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در حال حاضر تمامی انواع واکسن ها در مراکز جامع سلامت خراسان جنوبی موجود بوده و محدودیتی نیز در تامین آن وجود ندارد.

مجید شایسته، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در مورد سویه جدید کووید-19 اطلاعات دقیقی در دست نیست و با توجه به اطلاعات کشور ژاپن در یک روز موارد جدید بیماری حدود 200 هزار و موارد فوتی 400 نفر گزارش شده که قابل استناد برای کشور ما نخواهد بود.

وی افزود: در مورد واکسن های کووید-19 همان طور که بارها توسط کارشناسان و متخصصان بیان شده، از ابتلا به بیماری پیشگیری نمی کند، اما فرد با زدن واکسن به فاز حاد و کشنده کمتر خواهد رفت.

شایسته ادامه داد: در مورد دز چهارم نیز وزارت بهداشت در ماه های قبل توصیه به تلقیح واکسن برای افزایش سطح ایمنی افراد کرده بود و در شرایط کنونی نیز همان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشگیری از وقوع بحران کرونایی در کشور

پیشگیری از وقوع بحران کرونایی در کشور