مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 دی 1401 ساعت 20:352022-12-31بين الملل

سایت فرانسوی: موشک های یمن عربستان را به میز مذاکره بازمی گرداند


یک پایگاه خبری فرانسوی گزارش داد که عربستان فرصت دارد به جنگ علیه یمن پایان دهد، و اگر این کار را انجام ندهد، موشکهای بالستیک و کروز یمن می تواند این کشور را مجبور کند که به میز مذاکره بازگردد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، جو بایدن رییس جمهور آمریکا پیش از انتخابات ریاست جمهوری این کشور وعده داده بود که به جنگ علیه یمن پایان خواهد داد، ولی بر عکس عمل کرد.

صنعاء نیز تأکید کرد دارد که آمریکا مانع اصلی تلاش برای آتش بس در یمن است.

پایگاه خبری نیوز-24 فرانسه گزارش داد، با وجود اینکه آمریکا مدعی شد که فروش سلاح به ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی را متوقف خواهد کرد، ولی هیچ گاه این مسئله محقق نشد.

محمد بن سلمان ولی عهد سعودی هم از نیاز آمریکا به نفت نهایت استفاده را برده و در این زمینه به واشنگتن فشار وارد کرد تا روند گسیل سلاح آمریکایی به ریاض همچنان ادامه داشته باشد.

پایگاه خبری وکاله الصحافه الیمنیه به نقل از این پایگاه گزارش داد، صنعاء که آمریکا را مانع اصلی صلح در یمن می داند، اخیرا هشدار داد که حضور نیروهای آمریکایی در باب المندب و نزدیکی سواحل یمن، خطری برای کشتیرانی است.

در واقع مسئولان یمنی تأکید دارند که عربستان به صورت نیابتی، به جنگ علیه این کشور ادامه می دهد؛ گذشته از اینکه ریاض و ابوظبی در حال سرقت منابع ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سایت فرانسوی: موشک های یمن عربستان را به میز مذاکره بازمی گرداند

سایت فرانسوی: موشک های یمن عربستان را به میز مذاکره بازمی گرداند