مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 دی 1401 ساعت 12:102022-12-31اقتصادي

افزایش قدرت خرید مردم درگرو مبارزه با تورم است


تا زمانی که تورم به معنای واقعی مهار نشود، هرگونه تلاش در راستای افزایش قدرت خرید مردم امری بی نتیجه و تنها در جهت دامن زدن به تورم است.

- ایسنا/قزوین یک استاد اقتصاد گفت: تا زمانی که تورم به معنای واقعی مهار نشود، هرگونه تلاش در راستای افزایش قدرت خرید مردم امری بی نتیجه و تنها در جهت دامن زدن به تورم است.

همان گونه که در منطق اقتصادی کشور تورم را باید در اصل مالیات پنهان دانست، افزایش قدرت خرید مردم نیز در درجه اول درگرو مبارزه با تورم و تلاش در جهت کاهش آن خواهد بود.

یوسف کرمی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: تورم حاصل هم تراز نبودن عرضه و تقاضا در بازار است، این عدم هم ترازی در اقتصاد جوامع متعدد، حاصل عوامل مختلفی است؛ بر همین اساس متناسب با واقعیت های اقتصادی هر جامعه می توان تحلیل، تفسیر و راهکارهای خاص جهت مقابله با آن را ارائه داد.

وی ادامه داد: تجارب تاریخی اقتصاد شامل سه الگو اعم از اقتصاد آزاد، اقتصاد متمرکز (دولتی) و اقتصاد مختلط (ترکیبی از اقتصادهای آزاد و دولتی) است که در هر یک از آن ها میزان تأثیر، حدود اختیارات و دامنه مسئولیت ها احصاء و تعریف شده تا جایگاه و مسئولیت هر کس مشخص و معین باشد.

استاد دانشگاه آزاد قزوین بیان کرد: مشکل اصلی و اساسی اقتصاد کشور ما از این خلأ ناشی می شود که در هیچ یک از الگوهای فوق قابل ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش قدرت خرید مردم درگرو مبارزه با تورم است

افزایش قدرت خرید مردم درگرو مبارزه با تورم است