مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 دی 1401 ساعت 11:102022-12-31اقتصادي

علت افزایش قیمت پیاز چیست؟


رییس اتحادیه میوه و تره بار اهواز با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم پیاز به بیش از 30 هزار تومان رسیده است، گفت: صادرات و دلالان عامل افزایش قیمت پیاز هستند.

- عبدالرضا جمالی پور در گفت و گو با ایسنا، در خصوص علت افزایش قیمت پیاز در بازار اظهار کرد: در حال حاضر مهمترین علت افزایش قیمت پیاز در بازار مساله صادرات این محصول است و اگر روند صادرات پیاز متوقف شود قطعا شاهد کنترل قیمت این محصول خواهیم بود.

وی افزود: ورود دلالان به بازار میوه و تره بار به ویژه پیاز نیز یکی دیگر از عواملی است که در این دو هفته اخیر باعث افزایش قیمت این محصول شده است.

رییس اتحادیه میوه و تره بار اهواز گفت: در مجموع شرایط بازار میوه و تره بار به شکلی شده که هرگاه قیمت محصولی روند رو به رشد به خود می گیرد، عده ای آن را نگهداری می کنند و کمتر روانه میدان می کنند تا بیشتر سود کنند و در حال حاضر پیاز نیز چنین وضعیتی دارد.

جمالی پور عنوان کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم پیاز قرمز در بازار اهواز بیش از 30 هزار تومان است و این قیمت در مقایسه با دیگر محصولات بسیار بالا است.

قیمت پیاز سفید و زرد نیز به تبع افزایش قیمت پیاز قرمز بالا رفته است.

وی گفت: در حال حاضر پیاز به میزان کافی در بازار است و مشکلی در خصوص تامین این محصول در بازار وجود ندارد فقط قیمت آن بالا است که امید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت افزایش قیمت پیاز چیست؟

علت افزایش قیمت پیاز چیست؟