مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 دی 1401 ساعت 10:202022-12-31بين الملل

کارشناس چینی: ژاپن دنبال گسترش نفوذ در آسیای مرکزی و فروش سلاح است


یک روزنامه های چینی در حاشیه نشست وزیران امور خارجه آسیای مرکزی و ژاپن با انتشار مطلبی ادعا کرد «توکیو» به دنبال گسترش نفوذ خود و عرضه تسلیحات به منطقه آسیای مرکزی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، گلوبال تایمز چین، در حاشیه نشست سران نهادهای دیپلماتیک آسیای مرکزی و ژاپن با انتشار مطلبی مدعی شد توکیو قصد دارد به آسیای مرکزی تسلیحات عرضه کند.

لیو جیانگ جانگ ، معاون مؤسسه روابط بین الملل معاصر در دانشگاه تسنیگ هوا ، در مصاحبه ای با این رسانه یکی از دلایل  حرکت ژاپن به سمت آسیای مرکزی، جایی که مشارکت آن در گذشته نسبتاً ضعیف بوده است، با قصد توکیو برای تبدیل کردن این منطقه به خریدار جدید تسلیحات صادراتی خود، مرتبط دانست.

وی در ادامه اظهار داشت: به خصوص که این کشور قرار است بودجه دفاعی خود را از سال 2027 میلادی به 2 درصد تولید ناخالص داخلی افزایش دهد.

به گفته وی، علاوه بر عرضه تسلیحات، ژاپن متمرکز به تعامل با ارکان نظامی کشورهای آسیای مرکزی، از جمله از طریق آموزش پرسنل نظامی است.

گلوبال تامیز خاطرنشان کرد نشست با کشورهای آسیای مرکزی نشان دهنده نیاز ژاپن به افزایش نفوذ و به ویژه حضور نظامی خود در مناطق اقیانوس آرام و اقیانوس هند و فراتر از آن در تلاش برای مهار کردن چین و روسیه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارشناس چینی: ژاپن دنبال گسترش نفوذ در آسیای مرکزی و فروش سلاح است

کارشناس چینی: ژاپن دنبال گسترش نفوذ در آسیای مرکزی و فروش سلاح است