مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 دی 1401 ساعت 10:102022-12-31اقتصادي

پیشگیری از هدررفت آب کشاورزی، معادل اجرای ده ها پروژه آبرسانی است


در شرایطی که کشاورزی به عنوان یکی از پایه های اقتصاد ایران، با الگوهای کشت نادرست و مصرف بالای آب، بخش زیادی از منابع آبی کشور را تحت تاثیر قرار داده است، - در شرایطی که کشاورزی به عنوان یکی از پایه های اقتصاد ایران، با الگوهای کشت نادرست و مصرف بالای آب، بخش زیادی از منابع آبی کشور را تحت تاثیر قرار داده است، به نظر می رسد می توان با کاهش هدررفت آب در این صنعت، معادل اجرای ده ها پروژه آبرسانی به منابع آبی کشور کمک کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مدیران وزارت نیرو تاکید دارند برای حفاظت از منابع آبی کشور، راهی بجز تلاش برای اصلاح روش های کشاورزی وجود ندارد.

در این زمینه، یوسف غفارزاده از مدیران شرکت مدیریت منابع آب ایران می گوید 70 درصد آب مصرفی در بخش کشاورزی کشور به هدر می رود که اگر بتوانیم با اصلاح رویه ها، از هدررفت این 70 درصد جلوگیری کنیم، گویی که ده ها پروژه آبرسانی به اجرا رسیده و به ظرفیت تأمین آب کشور افزوده شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی در حاشیه نمایشگاه بین المللی آب و تأسیسات آب و فاضلاب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وظیفه ما مدیریت منابع آب و حفظ و نگهداری آب برای آیندگان است؛ ما آب را از گذشتگان به ارث نبرده ایم، بلکه آب را از آیندگان به امانت داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشگیری از هدررفت آب کشاورزی، معادل اجرای ده ها پروژه آبرسانی است

پیشگیری از هدررفت آب کشاورزی، معادل اجرای ده ها پروژه آبرسانی است