مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 دی 1401 ساعت 09:552022-12-31پزشكي

مصرف کدام غذاها باعث شادی می شود؟


این نکته ثابت شده که همبستگی قوی و مثبت بین مصرف غذاهای سالم و افزایش احساس خوش بینی و شادی وجود دارد، اما این مواد غذایی شادی آفرین کدام ها هستند؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دانشمندان می گویند کسانی که روزانه 7 تا 8 واحد میوه و سبزی مصرف می کنند بالاترین سطح رضایت و شادی را گزارش کرده اند و این ارتباط حتی سوای عواملی مانند درآمد بالا، عدم وجود بیماری، ورزش، اجتناب از سیگار و .

است.

بنابر اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، بسیاری از میوه ها و سبزیجات حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها برای تولید دوپامین در بدن هستند.

ضمن این که التهاب را کاهش می دهند و به افزایش شادی کمک می کنند: _ غذاهای غنی از پروبیوتیک: مطالعات دانشمندان هلندی نشان می دهد کسانی که خلق و خوی پایین و افکار پرخاشگرانه دارند، با مصرف پروبیوتیک ها و در نتیجه افزایش باکتری های خوب در روده، اثرات معکوس این حالات روانی را تجربه می کنند.

باکتری های خوب روده در بهبود سلامت دستگاه گوارش، افزایش خلق و خوی، بهبود عملکرد سیستم عصبی و تقویت سیستم ایمنی بدن موثرند.

کیمچی (نوعی ترشی)، کلم ترش و کفیر، سرشار از پروبیوتیک ها هستند.

_ مغز میوه ها: مغز میوه اگرچه سرشار از کالری است، اما منبع خوب چربی اشباع نشده و غنی از پروتیین، ویتامین های گروه B و سلنیوم نیز مح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف کدام غذاها باعث شادی می شود؟

مصرف کدام غذاها باعث شادی می شود؟