مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 دی 1401 ساعت 08:202022-12-31اقتصادي

خودنمایی آثار فرونشست در بام ایران با سرعت نور


فرونشست زمین با سرعت نور در حال خودنمایی است، آبخوان ها یکی پس از دیگری به علت کاهش بارش، برداشت بی رویه از منابع آب زیرزمینی و نبود مدیریت صحیح در این حوزه در حال نابودی هستند، - فرونشست را می توان یک زلزله خاموش نامید که هر لحظه امکان دارد با خالی شدن زیر پایمان، خانه ها و مزارعمان را ببلعد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، باتوجه به اینکه فرونشست زمین بر اثر افت سطح ایستابی آب های زیرزمینی رخ می دهد، چهارمحال و بختیاری به علت خشکسالی های پی در پی، کاهش بارش و افزایش برداشت از منابع آب زیرزمینی در صدر استان هایی قرار گرفته که فرونشست زمین به شدت آن را تهدید می کند.

از 12 دشت چهارمحال و بختیاری تمامی آن ها در وضعیت ممنوعه و ممنوعه بحرانی قرار دارند، اما متاسفانه هم چنان مجوز حفر چاه در این دشت ها صادر می شود و برداشت از منابع آب زیرزمینی به قوت ادامه دارد، آثار فرونشست زمین در دشت های بحرانی مانند شهرکرد به وضوح قابل مشاهده است.

چهارمحال و بختیاری یکی از تامین کنندگان آب شیرین در کشور محسوب می شود، اگر برای احیای دشت ها و آبخوان های این استان برنامه ریزی دقیقی در کوتاه مدت و بلندمدت صورت نگیرد، قطعا علاوه بر این استان، سایر استان های مجاور که بخشی از آب مورد نیازشان از این استان تامین می شود، متضرر خواهند شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خودنمایی آثار فرونشست در بام ایران با سرعت نور

خودنمایی آثار فرونشست در بام ایران با سرعت نور