مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 دی 1401 ساعت 07:552022-12-31بين الملل

داستان تاریخی؛ «غش سیاسی» نخست وزیری


یکی از 18 ارتشبد رژیم پهلوی که افتخار نخست وزیری شاهِ پسر را به دست آورد نمایش شگفت انگیزی را برای دور کردن خود از عالی ترین پست سیاسی کشور به اجرا گذاشت.

- برای قبولاندن نمایش سکته قلبی، خودش را یک هفته در بستر بیماری انداخت و با همکاری دکتر دفتر نخست وزیری محمدرضا پهلوی را مجاب کرد تا استعفایش را بپذیرد.

او سه روز بعد به آمریکا فرار کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امروز دهم دی چهل و چهارمین سالروز استعفای ارتشبد غلامرضا ازهاری از نخست وزیری دولت نظامی در سال 1357 است.

دولت نظامی ارتشبد غلامرضا ازهاری که به دنبال استعفای سه نخست وزیر جعفر شریف امامی، جمشید آموزگار و امیرعباس هویدا به عنوان سی و یکمین نخست وزیر محمدرضا شاه پهلوی سکاندار دولت شد 56 روز بعد از نشستن بر صندلی ریاست به شیوه ای موذیانه استعفا داد.

شیوه غیرمعمول ازهاری در استعفا دادن از کابینه نظامی به قدری جالب توجه بود که ارتشبد حسین فردوست، رفیق گرمابه و گلستان محمدرضا در دوران تحصیل در سوسیس و در دوران ولیعهدی او تعبیر غش سیاسی را درباره اش به کار برد و ناراحتی قلبی نخست وزیر را بیشتر از آن که ناشی از خودِ بیماری بداند متوجه ترس او از پیاده کردن خواسته شاه در جلوگیری از انقلاب مردم دانست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داستان تاریخی؛ «غش سیاسی» نخست وزیری

داستان تاریخی؛ «غش سیاسی» نخست وزیری