مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 دی 1401 ساعت 11:112022-12-30سياسي

اگر اورژانس اجتماعی بود «رومینا» به قتل نمی رسید


رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران به خبرآنلاین می گوید: «وقتی دختری در اهواز توسط پدرش به قتل رسید، برخلاف ماجرایی که برای رومینا رخ داد چندان مورد توجه قرار نگرفت، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرآنلاین، بحران های سیاسی و امنیتی که از راه می رسند خیلی چیزها فراموش می شود، حاکمیت در تقابل با مخالفان و منتقدان از توجه به مسائل اجتماعی به ویژه حوزه آسیب ها غافل می شود، روندی که در سه ماه گذشته سپری شده تداعی کننده همین وضعیت است.

افرادِ در معرض آسیب های اجتماعی بیشتر از هر موقعی دیده نمی شوند، حتی اگر به قتل برسند، درست مانند دختر خوزستانی که یک ماه قبل قربانی قتل ناموسی شد و کسی به او توجه نکرد.

این درحالی ست که در غیاب دولت، سازمان های مردم نهاد هم به دلیل تضعیف شدن در سال های گذشته برای کمک رسانی و حمایت از آسیب دیده ها یا افراد در معرض آسیب نمی توانند کنش گری کنند، به تعبیر سیدحسن موسوی چلک، رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران دولت هوشمند سازمان های غیردولتی را فرصت می داند نه تهدید.

اما تهدید انگاریِ کنش های مردمی سبب ساز وضعیتی شده که در نبود حمایتگری آن ها این آسیب های اجتماعی هستند که حالا میدان داری می کنند.

موسوی چلک با حضور در کافه خبر خبرآنلاین و با اشاره به همین مسئله می گوید: حوزه اجتماعی معمولا در بحران های سیاس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اگر اورژانس اجتماعی بود «رومینا» به قتل نمی رسید

اگر اورژانس اجتماعی بود «رومینا» به قتل نمی رسید