مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 دی 1401 ساعت 09:452022-12-30سياسي

«جنگ نیابتی، چیستی و چرایی» روانه بازار نشر شد


کتاب «جنگ نیابتی، چیستی و چرایی» تألیف محمد صادق کوشکی توسط انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی تهران منتشر و راهی بازار نشر شد.

- کتاب جنگ نیابتی، چیستی و چرایی تألیف محمد صادق کوشکی توسط انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی تهران منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، کتاب جنگ نیابتی، چیستی و چرایی تألیف محمد صادق کوشکی، عضو هیئت علمی گروه مطالعات منطقه ای دانشگاه تهران به تازگی توسط انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی تهران منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این مجموعه که نتایج یک مطالعه موردی (پژوهش) از بحران سوریه در فاصله سال های 2011- 2018 را تشریح می کند در 4 فصل و 129 صفحه به نگارش در آمده است.

مفهوم شناسی جنگ نیابتی، ریشه های شکل گیری جنگ نیابتی در سوریه، جنگ نیابتی در سوریه از سرفصل های این مجموعه است.

در بخش پیش گفتار این کتاب می خوانیم: از جمله مفاهیم بنیادینی که دانش مطالعات منطقه ای و عرصه روابط بین الملل را در دهه دوم قرن بیست و یک(به ویژه در منطقه غرب آسیا)، تحت تأثیر جدی قرار داده، مفهوم جنگ نیابتی (Proxy War) است.

هر چند مصادیق این مفهوم از دیرباز در سطوح مختلف منازعات و مخاصمات به چشم می خورد اما بروز تحولات عمیق سیاسی و نظامی منطقه غرب آسیا(از سال 2011 تا امروز) و به کارگیری جنگ نیابتی به عنوان راهبرد اساسی قدرت های بین الملل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«جنگ نیابتی، چیستی و چرایی» روانه بازار نشر شد

«جنگ نیابتی، چیستی و چرایی» روانه بازار نشر شد