مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 دی 1401 ساعت 15:452022-12-29دانش

انتشار مقاله استاد دانشگاه صنعتی شریف در یک مجله معتبر شیمی و علم مواد


استاد دانشگاه صنعتی شریف موفق به انتشار مقاله خود در یکی از معتبرترین مجلات حوزه شیمی و علم مواد (Journal of Materials Chemistry A) شد.

- استاد دانشگاه صنعتی شریف موفق به انتشار مقاله خود در یکی از معتبرترین مجلات حوزه شیمی و علم مواد (Journal of Materials Chemistry A) شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا؛ دکتر علی اسفندیار؛ دانشیار دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف موفق به چاپ مقاله ای با عنوان کانال های نانومتری از صفحات مکزینی به جهت استحصال انرژی الکتریکی از تفاوت غلظت یونی آب دریا و آب رودخانه در یکی از معتبرترین مجلات حوزه شیمی و علم مواد(Journal of Materials Chemistry A) شد.

در بخشی از این مقاله آمده است؛ روش الکترودیالیز معکوس مبتنی بر غشای تبادل یونیRED برای برداشت انرژی اسمزی از آب دریا و تبدیل آن به الکتریسیته رویکرد رایج فعلی است.

با این حال، بازده تبدیل انرژی پایین و ترابرد یونی کم آنها مانع از کاربرد آنها در مقیاس های بزرگ می شود.

بنابراین چالش های فنی در پردازش مقیاس پذیری تعداد کانالها از یک طرف و ترابرد یونی انتخابی در مقیاس نانو، توسعه آنها را به عنوان ژنراتورهای مقرون به صرفه محدود می کند.

در پژوهش کانال های مبتنی بر صفحات مکزینی با ساخته به شکل الیاف فیبری با بار الکتریکی سطحی مثبت و منفی ساخته شد تا انرژی اسمزی را از شرایط طبیعی تفاوت غلظت آب رودخانه و آب دریا اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتشار مقاله استاد دانشگاه صنعتی شریف در یک مجله معتبر شیمی و علم مواد

انتشار مقاله استاد دانشگاه صنعتی شریف در یک مجله معتبر شیمی و علم مواد